welcome to mia glamour

welcome to mia glamour

piatok 28. novembra 2014

We love macarons


Makrónky sú úžasný dezert, ktorý je dosť ťažké u nás na okolí zohnať. Preto som sa rozhodla si upiecť vlastné. Dlho som váhala, nakoľko na internete písalo množstvo žien, že aby sa makrónky podarili je za tým celá veda, že sa každému nepodaria atď.

Nakoniec som ich skúsila a podarili sa mi na 1. raz. Vyzerali dobre a chutili úžasne. Takže keď som zvládla toto, budem si veriť aj pri ďalšej pekárskej výzve :)


Prísady:
Cesto
1 hrnček mandľových plátkov
1 hrnček práškového cukru
2 bielky
1/4 hrnčeka kryštálového cukru

Krém
125 ml smotany na šľahanie
250 g smotanového syra (ja som dala lučinu)
3 lyžice práškového cukru
1 lyžica kakaa

Postup:
Cesto
Mandľové plátky rozomelieme pomocou mixéra na jemný prášok. K tomuto pridáme práškový cukor. Túto zmes 3-krát preosejeme cez sitko. Z bielkov vyšľaháme tuhý sneh, do ktorého postupne pridávame kryštálový cukor. Šľaháme, až kým sa cukor úplne nerozpustí a nedostaneme hustú lesklú hmotu. Do snehu potom po častiach primiešavame mandľovú zmes. Cesto bude spočiatku veľmi husté, preto miešame pokým nezačne cesto z varešky pomaly stekať.
Na papier na pečenie si ceruzkou predkreslíme kruhy s priemerom cca 4 cm. Cukrárske vrecko s okrúhlou špičkou naplníme a striekame do stredu kruhov. Necháme tam malú vôľu nakoľko cesto sa ešte trocha roztečie do strán. Potom plechom niekoľkokrát buchneme o linku, aby sa uvolnili všetky bublinky z cesta. Plech s takto pripravenými makrónkami necháme minimálne 30 minút odstáť. Toto je dôležité preto, aby sa na nich vytvorila taká jemná kôrka a neroztekali sa počas pečenia.
Pečieme pri 150 C približne 10-12 minút. Treba ich sledovať a akonáhle sa dole vytvorí taká "nožička" treba ubrať na stupňoch, aby sa tá nožička neroztekala príliš do strán, ale aby bola len dovrchu.

Krém
Smotanu, syr a cukor vyšľaháme na hustý, hladký krém. Pridáme kakao tak, že ho preosejeme cez sitko. Premiešame a dáme do chladničky stuhnúť.

Makrónky plníme tak, že do stredu lyžičkou nanesieme trocha krému a potom zľahka pritlačíme vrchnou časťou, aby sa krém dostal až k okrajom.
Makrónky sú už teraz výborné, no ak vydržíte do druhého dňa budú ešte lepšie!

Dobrú chuť!





Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára